Content? A co ja z tego będę mieć? Czyli po co marce cały ten content

Ja tylko sprzedaję notesy, zeszyty, przybory do pisania. Na cholerę mi cały ten nadmierny content? Blog? To już w ogóle jakiś wymysł. Potrzebuję prostych opisów produktów – Takie zdanie wypowiedział do mnie lata świetlne właściciel sklepu papierniczego, który rozpoczynał swoją przygodę ze sprzedażą online. Jako nieopierzony kurczak na tamtą chwilę nie potrafiłam go odpowiednio przekonać. Na nic zdało się mówienie o pozycjonowaniu, lepszym dotarciu do klientów. Zrobiłam swoje (opisy produktów) i do widzenia. 

Dziś sklepu już nie ma. Nie tylko online, ale także tego stacjonarnego. Trochę to pomijanie ważnych aspektów, takich jak obecność contentu, przypomina w konsekwencji ignorowania prośby o zakup wiewiórki z filmu “Wyścig szczurów”.

Wiele firm bardzo boleśnie doświadczyło tego po wybuchu pandemii Covid-19. Rzeczywistość przedpandemiczna wyglądała tak, że interes sam jakoś się kręcił. Obecność na targach zapewniała stały dopływ klientów. Nikt nie zakładał, że to jazda drogą, której kierunkowskazy prowadzą w stronę przepaści. Kiedy zamknięto nas w domach, w sklepach internetowych zaczęło się robić tłoczno. Oczywiście nie we wszystkich. Te, które nie kupiły wiewiórki, a więc nie zadbały o wygląd strony internetowej, jej wypozycjonowanie i content, naprędce szukały ratunku. 

Postawa, taka jak właściciela sklepu papierniczego, jest oczywiście zrozumiała. Zwłaszcza jeżeli jesteś właścicielem marki, której produkty cieszą się powodzeniem na rynku. Skupienie na produktach i sprzedaży może być priorytetem, a perspektywa wdrażania nadmiernej ilości treści wydaje się zbędna. Warto jednak zauważyć, że w dzisiejszym dynamicznym świecie konsumentom potrzebne jest coś więcej niż tylko dobre produkty. 

Po co tyle hałasu o content?

Po pierwsze content marketing pozwala marce na aktywne zaangażowanie się w życie klientów, którzy już ją znają. Poprzez dostarczanie wartościowych i ciekawych treści, marka może wzbudzić zainteresowanie i ich uwagę nie tylko podczas procesu zakupowego, ale również na co dzień. Regularne dostarczanie treści, takich jak blogi, artykuły, wideo czy infografiki, pozwala na budowanie więzi z klientami i pozostawanie z nimi w stałym kontakcie.

Po drugie, content marketing pozwala marce na ugruntowanie pozycji jako eksperta w swojej dziedzinie. Udostępnianie wartościowej wiedzy i informacji wzmacnia budowanie  zaufania klientów, którzy zwracają się do marki po rady i wsparcie. Marka, która dzieli się swoją wiedzą z klientami, staje się wiarygodnym źródłem informacji, co przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku i lojalności klientów.

Po trzecie, content marketing jest także skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów. Poprzez optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek (SEO), marka może skutecznie zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, przyciągając nowych użytkowników na swoją stronę internetową. Dodatkowo, wartościowe treści są niejednokrotnie udostępniane i rozpowszechniane przez samych użytkowników w mediach społecznościowych, co generuje większy zasięg i promocję marki.

Wreszcie po czwarte content marketing może być skutecznym narzędziem wsparcia sprzedaży i promocji produktów. Poprzez tworzenie treści ukierunkowanych na potrzeby klientów, marka może wpływać na ich decyzje zakupowe, kształtując ich preferencje i zapotrzebowanie. Dodatkowo content umożliwia dostarczanie klientom cennych informacji na temat produktów i usług, co ułatwia proces decyzyjny i zwiększa szanse na zakończenie udanych transakcji.

To główne, ale nie jedyne powody, dla których marka powinna mieć dobrze zaopiekowany content marketing. Idźmy dalej i przyjrzyjmy się kolejnym aspektom

Co jeszcze daje posiadanie dobrze rozbudowanego contentu?

  1. Wyrażenie wartości i misji marki: Poprzez odpowiednio poprowadzony content, marka może wyrazić swoje wartości, misję i cel istnienia. Jasny przekaz, któremu kroku dotrzymuje konsekwencja w działaniu, buduje zaufanie i lojalność wśród klientów. 
  2. Budowanie wizerunku marki: Content marketing pomaga kształtować pozytywny wizerunek marki w umysłach konsumentów. Poprzez spójny przekaz i obecność na różnych kanałach, marka może wpływać na to, jak jest postrzegana.
  3. Konkurencyjność na rynku: Współczesny rynek jest pełen konkurencji, dlatego konieczne jest wyróżnienie się w tłumie. Wyrazista i spójna strategia komunikacji, oparta o dobry content, pozwala markom wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
  4. ​​Kreowanie storytellingu marki: marki z dobrym contentem snują opowieść na swój temat. W konsekwencji klienci nie kupują już tylko konkretnych produktów, ale także opowieść, która stoi za marką, a której – poprzez zakup – stają się częścią. Content oparty o storytelling buduje więzi emocjonalne z klientami. Pozwala markom kreować i efektywnie przekazywać swoje unikalne historie.
  5. Wspieranie celów biznesowych: Content powinien być zintegrowany z celami biznesowymi marki. Skuteczna komunikacja może wspierać sprzedaż, pozyskiwanie klientów, promocję nowych produktów i wiele innych aspektów działalności firmy.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *